Malé klamstvo bolí menej ako pravda

Hovoriť pravdu či klamať pre vyššie dobro? Morálnu dilemu každého z nás rieši nová francúzska komédia Alibi na mieru (Alibi.com, 2017). V nej sa firma hlavnej postavy Grega (Philippe Lacheau) riadi mottom „malé klamstvo bolí menej ako pravda“ a zabezpečuje záletníkom alibi pre ich nerestné zálety. Biznisu sa samozrejme darí a Gregovi sa podarí nájsť aj priateľku Flo (Élodie Fontan), s ktorou sa do seba šialene zamilujú, avšak zamlčí jej svoje pravé povolanie a prezentuje sa ako stevard. Keď Flo pozve Grega na návštevu k jej rodičom, spozná Greg v jej otcovi Gérardovi (Didier Bourdon) jedného zo svojich klientov. Navyše sa dozvedá, že Flo nenávidí klamárov a s posledným priateľom sa rozišla pretože podvádzal v hre Monopoly. Greg a Gerárd sa dohodnú, že obidvaja zamlčia, že sa poznajú. Situácia sa zamotá, až o krátky čas neskôr.

Gerárd odcestuje na svoj záletnícky výlet do Cannes, ktorý mu sprostredkováva Greg a jeho firma Alibi na mieru a všetko prebieha pre Gerárda a jeho novo nájdenú milenku Cynthiu (Nawell Madani) priaznivo, až pokiaľ nezistí, že sa v rovnakom hoteli ako on ubytovala aj jeho manželka s dcérou na výlete. Rozbieha sa miestami šialená akcia s cieľom ututlať celú situáciu a uhrať ju do out-u, nielen Gerárda pred svojou manželkou ale najmä Grega pred Flo, pred ktorou predstiera, že je v Tanzánii. Ako to dopadne si môžete predstaviť už teraz, ale prezrádzať vám to nebudem.

Film Alibi na mieru je označený za najnavštevovanejšiu komédiu tohto roka vo Francúzsku a práve preto som na ňu bola nesmierne zvedavá. Po humornej stránka ma však značne sklamala, nakoľko vtipy boli pomerne plytké a predvídateľné, niekedy priam nasilu vtlačené do situácie. Áno, bol to taký ten druh jednoduchého humoru určeného masám a preto sa aj značná časť publika bavila takmer celý čas. Pripúšťam, že boli asi 3 momenty, na ktorých som sa úprimne zasmiala ale zbytok z môjho subjektívneho pohľadu bol slabý a bez dôvtipu. Dej dopĺňali scény napríklad auto naháňačiek, až prekvapivo intenzívnych a akčných. Nebyť ich dal by sa film považovať za priam romantickú komédiu. Výkon hlavnej postavy mi prišiel pomerne slabý, na to, že je to nosná postava deja a oveľa viac ma oslovili herecké výkony vedľajších postáv ako napríklad v prípade Gerárda. Oceniť sa dá aj silný prvok odkazovania na pop-kultúrne témy, či už počas boja v karavane s odkazom na Star Wars alebo Gregova obsesia s kopom z otočky, ktorý bol ikonický pre hrdinu akčných trhákov Jean-Claude Van Dammea. Dokonca krátko a kriticky zarezonuje aj aktuálna téma migrantov.

Celkovo je to zaujímavý odraz dnešnej doby, ktorý sa na tému všadeprítomného klamstva pozerá jemne kriticky avšak s komediálnym nadhľadom a čo je hlavné, bežného diváka táto komédia uspokojí. Ja neľutujem čas strávený v kinosále, avšak úplne moja šálka kávy to nebola.

Hodnotenie: 5/10

Autor: Jowa

1,008 Celkové pozretia, 2 dnes