Zlo, které má namísto prstů pět klíčů

Tento mysteriózně hororový příběh je pokračováním a rozluštěním částí předchozích tří dílů. Ve kterém parapsycholožka Elise se vrací do svého dětství. Po letech, kdy utekla z domu se vrací na místo, kde poprvé začala komunikovat s duchy. Mladý, duševně zkrachovalý muž koupil tento dům vedle věznice a vyhledal služby Elise, která mu jako jediná může pomoci. Elise po prvním odmítnutí se rozhodne nakonec nabídku přijat, protože ji tam něco táhne a ona musí zjistit co to je. Když přijede na místo, začnou se jí vracet vzpomínky. Mimo duchů, pomůže najít i jednu dlouho pohřešovanou dívku. Pak po lepší komunikaci s duchy v domě začne bojovat se zlem, kterému jako malá otevřela bránu do tohoto světa. Chvíli po příjezdu se Elise po letech setká s jejím mladším bratrem Christianem a jeho dvěma mladými dcerami. Jedna z jeho dcer má stejný dar jako Elise a může komunikovat s duchy. Společnými silami se pak pokouší přemoci démona temnoty.

V hlavní roli se opět představila Lin Shaye, kterou zvládla celkem dobře. Nemůžu říct, že by někdo v tomto filmu herecky exceloval, koho by bylo třeba vyzvednout. Průměrné herecké výkony dělají z filmu průměrný biják. To poukazuje na zlý casting v některých směrech. Například to, že Elise vypadala o mnohem mladší než její mladší bratr, jež měl dvě velmi mladé dcery, které více vypadaly jako jeho vnučky.

Že to byla teprve druhá režisérská zkušenost devětatřicetilého režiséra Adam Robitel jde trochu znát. Režie je trochu slabší, nicméně věřím, že Adam Robitel se vypracuje a jednou udělá opravdu skvělý film. Scénář filmu se mě zdá z celého filmu nejslabší stránkou, velmi předvídatelný. Co se týče  scénového výtvarnictva, to je uděláno velmi pěkně. Prostředí ve kterém se to vše odehrává vás vezme zcela do děje. Společně s dobrou hudbou a zvukovými efekty vytváří úžasné hororové prostředí. Zlo, které má namísto prstů pět klíčů na ruce, které otvírají všechny dveře, je brilantně vymyšlené a zpracované. Tedy alespoň ta ruka s klíči.

Závěr celého filmu mě dost zklamal, protože jsem ho očekával už od začátku filmu. Zlikvidování zla pak bylo velmi jednoduché, což hodně ubralo celému filmu. Za hezké prostředí, dobrou hudbu a pár dobrých lekavých momentů dávám filmu čtyři z deseti.

Hodnotenie: 4/10

Autor: Jakub

136 Celkové pozretia, 2 dnes