kouzelný dědeček

To je česko-slovenská rodinná fantasy komedie s vánoční tématikou. Základní myšlenkou filmu je poukázání na to, že předvánoční a vánoční čas je časem lásky a pohody. Ve filmu jsou hlavními aktéry děti ale film má i vedlejší děj ve kterém jsou i dospělí, takže jak malí i velcí diváci si přijdou na své.

Děj se odehrává ve smyšleném lázeňském městě se smyšlenou velkou vlakovou dráhou, která je propletena celým městem. Městu vévodí velký grandhotel Bosák, který je postavený nad městem a kde se odehrává velká část příběhu. Když tři děti, které pomáhají na vánočních trzích na hotelu, načapají zloděje, který okrádá účastníky trhů, zjeví se jim najednou kouzelný dědeček. Protože udělaly dobrý skutek a mnoha lidem zachránily vánoce, dá jim za odměnu tři přání, ale každému jen jedno. Dvě z dětí přání jen tak promarní ale třetí z nich si přání ponechává jak dlouho to jen jde. Na to mu ale přijde syn majitele hotelu Bosák mladší a snaží se za jakoukoliv cenu od něj to poslední přání získat. Ve druhém ději filmu účinkují rodiče dětí, kteří se pokouší najít opět ztracenou vášeň a lásku jejich vztahu.

Tri želania jsou hezkým a příjemným filmem, velmi vhodným na zkrácení vánočního času. Hvězdné obsazení Čvančarová – Myšička bylo velmi dobré a v mnohých scénách velmi úsměvné. Co se týče dětských rolí, tak s hlavní trojkou jsem byl celkem spokojen. Slabší už byl jen ,,záporák Bosák mladší, kterému vůbec chyběl výraz a to, že chce to přání, jsem mu absolutně nevěřil. Více než on už vynikaly jen i jeho kumpáni, kteří se objevily jen v pár scénách a skoro vůbec nemluvily. Co se týče jeho otce pana Bosáka staršího v podání skvělého Vítězslava Jandáka, bylo to také velmi slabé. Připadalo mě jako by do toho pan Jandák nedal celých 100% ale jel to jen na půl. V tomto si myslím, že mohl pan režisér Vít Karas více zabrat a zkusit z některých herců dostat víc. Co se týče scénaře, tak musím uznat, že jsou tam scény, které se velmi povedly, naopak jsem tam našel i asi dvě, u kterých jsem se cítil trošku trapně. Kamera a střih byla celkem pěkná. Pochvalu si také zaslouží výběr lokality, kde Karlovy vary byly opravdu dobrou volbou. Také musím pochválit ty co připravovaly interiéry. Jak chráněná dílna pana umělce, tak kancelář pana Bosáka, tak i útulný byt rodičů malého Alberta byly nádherně navrženy a ještě lépe zpracovány. To samé se bohužel nedá říct o kostýmech, kde oblek pana Bosáka měl působit luxusně a namísto toho bylo vidět jak byl hrozně ušitý a působil lacině jak sako z tržnice. Také se mě nelíbily školní uniformy, které tomu dodávaly moc americký vzhled a do českého pohádkového města se nehodily. Ten samý problém jako oblek pana bosáka jsem měl i v kouzelnických šatech Jitky Čvančarové. V poslední řadě ještě třeba zmínit ústřední píseň k filmu, kterou nazpívala slovenská zpěvačka Kristina. Píseň působí jako z dětské diskotéky a vůbec se k filmu nehodí. Jinak celý film se pohybuje na hranici s kýčem a tváří se jako pohádka i když to pohádka není. Po druhé bych na to asi do kina nešel ale doma se na tento film podívat v předvánočním čase můžu doporučit. Dokáže totiž navodit dobrou náladu a pohodu, kterou od tohoto typu filmu můžeme očekávat.

Hodnotenie: 6/10

Autor: Jakub

390 Celkové pozretia, 2 dnes