Záhada Silver lake

Nový film režiséra Davida Roberta Mitchella přináší do filmové kultury nové pohledy. Velmi vydařený námět okrajově  připomínající Šifru mistra Leonarda vás vtáhne do děje. Realita smíšená s iluzemi, komiks versus přehnaná kamera, to jsou krásné věci, které vám nedají a vtáhnou vás prožívat příběh mladého Sama, který ztratil srdce i hlavu u jedné ze svých sousedek. Ta však na druhý den po jeho seznámení zmizí. Se zlomeným srdcem se ji vydá hledat. Na své cestě nachází různé symboly, které se snaží dekódovat. Na své pouti za pravdou se setká například s králem tuláků, zabijákem psů,autorem komiksů, soví ženou, skladatelem, který celé generace ovlivňuje svou hudbou. Všechno to značí nějaké otázky a poukazuje na skryté reality. Například to, jak bohatí lidé ovlivňují svět a jakou moc mají. Kde končí tato moc? Je jedna ze skrytých otázek autora. Komiksy skrývající tajemství, šifry, které ukazují co se reálně děje. Nebo to, jak se vyplatí být za dobře i s tuláky a bezdomovci a neignorovat to co se děje okolo tebe.

Tento neo-noirový 140minutový snímek je krásným spojením mystery žánru, napětí a odlehčený nějakými komediálními scénami. Zajímavá kamera, vynikající produkce a kostýmy, casting. Přehnaná kamera a výprava je v zabijáckých scénách, kdy Cobainovou kytarou rozmlátí skladatelovi hlavu nebo kdy zmlátí děti za to, že mu zničily kapotu auta. Nelíbilo se mě také to, že film ti dá příliš mnoho otázek ale nezodpoví úplně všechny. Možná, když se na film podíváme vícekrát, uvidíme nové odpovědi a nové otázky.

Film odehrávající se v městě andělů, v prostředí celebrit se určitě nevyplatí jen vidět ale i slyšet, protože hudba k filmu je také skvělá. Celkový dojem z filmu byl velmi smíšený a hodnocení je pro mě velmi těžké myslím, že krásných 8 bodů z deseti si snímek určitě zaslouží.

Hodnocení: 8/ 10 bodů

Autor: Jakub

163 Celkové pozretia, 3 dnes